چهارشنبه 13 تیر 1403

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما طراحی سایت

یکی از مهمترین مفاهیم حسابداری را می توان مفهوم هزینه(هزینه  در حسابداری) نامید که تمامی شرکت ها و موسسات تجاری به دنبال کاهش هزینه ها هستند، به همین دلیل آشنایی با ماهیت هزینه ها را می توان با کاهش و تفکیک هزینه انجام داد.  به همین دلیل آشنایی با مفهوم هزینه می تواند کمک شایانی به شرکت ها در کاهش هزینه ها کند.


هزینه در حسابداری چقدر است؟


همه شرکت ها و کسب و کارها در طول فعالیت خود (اعم از صنعت، تجارت، بازرگانی یا خدمات) باید هزینه هایی را انجام دهند تا به درآمد خوبی برسند که مربوط به این هزینه ها است. می گویند هزینه، ماهیت حساب بهای تمام شده بدهکار و حساب موقت است، به عبارت دیگر، مانده حساب بهای تمام شده به دوره مالی بعدی منتقل نمی شود.


طبقه بندی هزینه ها بر اساس نوع فعالیت اقتصادی


در همه مشاغل، هزینه ها بر اساس نوع فعالیت اقتصادی طبقه بندی می شوند، به همین دلیل هزینه های یک شرکت تجاری با یک شرکت خدماتی متفاوت خواهد بود، هزینه ها متاثر از تغییرات واحد اقتصادی است.


هزینه به چند دسته تقسیم می شود؟


هزینه ثابت: ممکن است هزینه‌هایی در شرکت داشته باشید که در مدت زمان طولانی تغییر نمی‌کنند، مانند هزینه اجاره محل کار، این هزینه‌ها مستقیماً به تولید یا عرضه مربوط نمی‌شوند.




بیشتر بخوانید : حسابداری بانکی چیست ؟



هزینه متغیر: هزینه های متغیر هزینه هایی هستند که به میزان تولید یا عرضه کالا و خدمات بستگی دارد که با افزایش یا کاهش میزان تولید، میزان کاهش یا افزایش متغیر. هزینه ها نیز تغییر خواهند کرد، برای مثال اضافه کاری کارگران در هزینه های متغیر گنجانده می شود.


هزینه های ثابت و متغیر به دسته های دقیق تر زیر تقسیم می شوند:


طبقه بندی کلی هزینه ها برای همه واحدهای اقتصادی


طبقه بندی هزینه ها در واحدهای تولیدی

 

مطالب مرتبط

نظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

چطوری جون دل :)

هر موضوعی که میخواهید رو در این قسمت بنویس مانند : پروفایل , آشپزی و...

تمام حقوق مطالب سایت برای مجله اگزیت محفوظ میباشد